sâmbătă, 24 decembrie 2011

Despre Craciunul de demult, despre Craciunul de azi



Eram două surori ȋn casă, drăguţe şi cuminţi. Ca să fiu corectă pȃnă la capăt, sora mea era cuminte de felul ei… iar eu doar aşa, pe deasupra, ȋnainte de Crăciun, să nu mă rateze Moşul.


Dimineaţa de Ajun ȋncepea brusc.. cu ochii mari si licărind de neastȃmpăr. Una dintre puţinele dimineţi din an ȋn care mă ridicam din pat fără să mai lenevesc cȃteva ore la desene.


Petreceam toată ziua ȋnvȃrtindu-ne pe lȃnga mama ȋn bucătărie, lingȃnd oalele ȋn care făcea creme pentru prăjituri.


Cȃnd eram mici de tot, seara de obicei venea bunicul să ne ţină de vorbă.. ȋn timp ce pe mut şi pe ȋntuneric mama cu tata ȋmpodobeau bradul (nouă Moşul ne aducea bradul). Și ȋn fiecare an, reuşeau cumva, ȋn sărăcia lor, să pună ceva grozav sub brad.


Îmi aduc aminte atȃt de bine de mine şi de sora mea, spunȃnd rugăciuni de copil pe jos ȋn genunchi, ȋn faţa bradului. Pentru noi Crăciunul nu ȋnsemna numai un Moş care aduce cadouri… noi am sărbătorit dintotdeauna pe Cineva care a iubit atȃt de mult oamenii, ȋncȃt S-a făcut om şi a coborȃt printre noi, ȋn suferinţe.


Apoi, cȃnd am aflat ca Moş Crăciun există, dar sub o altă formă, ȋn fiecare din noi, dimineţile de Ajun ȋnsemnau agitaţie pe un fond muzical. Mama gătea , tata aşeza bradul ȋn suport şi ȋmpodobea trandafirii din curte cu luminiţe, iar noi două ȋmpodobeam bradul fredonȃnd colindele lui Hruşcă.


Ne ciondăneam probabil toţi cu toţi de zeci de ori ȋn ziua aia, sub imperiul agitaţiei. Eram patru minţi şi patru idei despre cum ar trebui să decorăm.


Dar oricȃt de turbulenţi eram ziua, ȋn seara de Ajun ne aşezam cu toţii fericiţi la masă şi ne strecuram cadourile sub brad unii celorlalţi.


Era lumină şi cald şi mirosea a brad şi prăjituri. Și nu credeam că va veni atȃt de curȃnd ziua cȃnd nu va mai fi la fel.


Astăzi, sora mea face pe Moşul la 1000 de km distanţă, pentru fetiţa ei. Iar eu voi ȋmpodobi primul brad din viaţa mea, altundeva decȃt acasă la părinti.


Ȋi am ȋnsă astăzi in suflet pe toţi cei pe care ȋi iubesc şi sunt, chiar dacă nu şi fizic, lȃngă ei, şi sunt convinsă că ei ştiu asta.


Mă simt fericită.. si adultă. Și mă gȃndesc la ghinduţa de fetiţa care a luat locul meu şi al surorii mele ȋn faţa bradului, crezȃnd cu tot sufletul ȋn minuni. Și la puiuţul mic atȃt de nou pe lume ȋncȃt nu poate realiza ce bucurie e pentru noi toţi.


Nu aştepta lumina acestei seri de undeva din exteriorul tău, las-o să curgă DIN tine. Reflectează puţin la binele din viaţa ta. Primeşte Crăciunul cu sufletul curat şi plin. Pruncul Iisus se naşte pentru noi. E sărbătoarea speranţei.


Să ne ȋncărcăm cu energie pozitivă cȃt să ne ajungă pȃnă la Crăciunul viitor. Să fiţi sănătoşi şi buni ȋncă 356 de zile!

Un comentariu:

tender rose spunea...

Da iubita mea, e sarbatoarea bucuriei si nasterii sperantei.


Craciun fericit !

 
Din lumea celor care mai cuvanta... - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords